• eJoy® - oficiální prodejce pro Českou republiku
logo eJoy®

Co pomáhá na testosteron? Zinek, vitamin D, Tribulus Terrestris, Ashwagandha i zázvor

testosteron

Testosteron je nejznámějším mužským hormonem a ačkoliv v mnoha případech se o něm hovoří i trochu „s nadsázkou“, má na sexuální i praktický život poměrně významný vliv. Jeho nedostatek způsobí obvykle pokles fyzické síly, zhoršení psychické odolnosti a v neposlední řadě i snížení sexuální vitality a výkonnosti.

Proč je testosteron pro muže nenahraditelný

Testosteron patří mezi hormony ze steroidní kategorie androgenů, přičemž do určitého věku si ho umí náš organismus stimulovat i samostatně. Obvykle platí, že do 30. roku života je jeho hladina v pořádku, ale pak se již začíná snižovat.

Jde o tempo zhruba 1 až 2% objemu ročně, což znamená přibývání problémů zmíněných výše. Množství testosteronu v těle a tempo jeho snižování závisí na několika okolnostech, například i od stravování, životosprávy a životního stylu. Podle odhadů má skoro polovina mužů méně testosteronu, jak by měly mít.

Tento hormon má přitom v mužském těle velký význam:

  • z hlediska kvality sexuálního života ovlivňuje libido, čili sexuální apetit, málo testosteronu tedy znamená méně chuti na sex
  • zároveň má vliv i na plodnost, jelikož právě testosteron ovlivňuje produkci mužských pohlavních buněk ve varlatech
  • je důležitý pro fyzickou sílu, ať už jde o svalovou hmotu a její objem, ale i pro posílení kostí nebo zdraví kardiovaskulárního systému
  • má vliv i psychickou vitalitu, stabilizaci nálady, odolnost vůči stresu a typické mužské vlastnosti, čili rozhodnost a dominanci

Které potraviny vám pomohou na zvýšení testosteronu

Množství testosteronu v těle i jeho přirozený úbytek je možné výrazným způsobem ovlivnit pomocí stravování. Existují totiž několik vitamíny, minerály, stopové prvky a živiny, které umí v těle ovlivnit a stimulovat jeho hladinu.

Zde je 5 zásad, podle kterých by měl muž sestavit jídelníček:

Více zinku, hořčíku a selenu: Pro přirozenou tvorbu a udržování testosteronu v těle je nezbytné doplňovat zejména tyto tři minerály. Najdete je v ořechách, luštěninách, zelenině, mořských plodech a z masa v tom červeném a v drůbeži.

Dostatek vitamínu D: O vitaminu D je známo, že se tvoří vlivem slunečního záření, ale lze jej nalézt také v potravinách, které jsou vhodným zdrojem zejména v zimě. Do jídelníčku zařaďte mastnější ryby, žloutky, kokos a avokádo.

Vyvážený podíl tuků: Přestože se hovoří o škodlivosti tuků, ne vždy a všude to platí. Zdravý podíl tuků je důležitý nejen pro tělo, ale i pro testosteron, nezanevřete proto na ořechy, tučné ryby, vejce, mléko, sýry a občas si dejte i čokoládu.

Omezení polotovarů a fytoestrogenů: Z jídelníčku byste měli vyhodit všechny polotovary a jídla z fast foodů, stejně tak potraviny s obsahem tzv. trans-tuků. Vyhýbat se třeba i lněným semínkem, pivu a sóji, obsahují fytoestrogeny.

Koření namísto soli: Příliš mnoho soli škodí obecně kardiovaskulárnímu systému naopak koření může zlepšit sexuální potenci i hladinu testosteronu. Mezi nejvíce doporučené koření patří zázvor, chilli, kurkuma a kajenský pepř.

Pomohou i pohyb, zlepšení životosprávy a afrodisiaka

Kromě jídelníčku pomáhají na testosteron a jeho hladinu i některé rostlinné afrodisiaka. Jde například o Tribulus Terrestris, známou asijskou bylinku podporující tvorbu růstových Harmon, Ashwagandha, léčivou rostlinu podporující sekreci testosteronu nebo Řeřichu peruánskou, která celkově podporuje libido a potenci.

Neméně důležité je omezit i některé zlozvyky týkající se životního stylu, především kouření a nadměrnou konzumaci alkoholu. Alkohol jako takový tlumí produkci testosteronu a zároveň i snižuje sexuální vitalitu.

U mužů je také velmi důležitý pohyb. Abyste však pomocí něj dokázali co nejlépe podpořit testosteron, musí jít o výbušný a impulzivní typ fyzické aktivity, případně silové cvičení. Ideální jsou sprinty, kruhový trénink, vysoce intenzivní jízda na kole a ve fitku zas dřepy, mrtvé tahy, bench press a tlaky s větší činkou.

Kromě aktivity je důležitý i odpočinek, který množství mužů podceňuje. Základem je 8 hodinový nepřerušovaný spánek, snížení stresu pravidelnými přestávkami v práci a zmírnění pracovního vytížení s přidáním koníčků do denního režimu.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*

Certifikace

Úřadem veřejného
zdravotnictví

Garance

vrácení
peněz

Vyrobené

v rámci Evropy
ve Velké Británii

Diskrétní

doručení
balíku

Doprava zdarma

při nákupu
nad 1800 Kč

100% přírodní

produkt v nejvyšší
kvalitě